دستگاه پیش تصفیه آب - راهنمایان انتخاب فیلتراسیون ورودی ساختم

ک دستگاه پیش تصفیه آب می‌تواند خانواده شما را در برابر بیماری‌های احتمالی ناشی از آب مصرفی‌تان، ایمن سازد و آب سالم و تمیزی را برای شما مهیا کند. اما پیدا کردن و انتخاب دستگاه پیش تصفیه آب خوب و مناسب شرایط شما، معمولا کار آسانی نیست. انتخاب دستگاه پیش تصفیه آب،‌ امری پیچیده است چون با توجه به نیازی که دارید، باید از فیلتر یا فیلترهای مختص آن نیاز استفاده کنید.

سیستم‌های پیش فیلتراسیون ترکیبی از فیلترهای مختلف هستند که کارایی متفاوتی دارند. شما باید بدانید که با توجه به نیازتان، کدام سیستم پیش تصفیه آب متناسب با نیاز شماست. این موضوعات سبب شد تا توس فیلتر در یک مطلب، یک راهنمای جامع برای سیستم پیش تصفیه آب متناسب با نیاز شما گرد هم بیاورد. پس از مطالعه این مطلب به راحتی می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را در انتخاب سیستم تصفیه آب ورودی ساختمان برای خود داشته باشید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سیستم پیش تصفیه آب ساختمان چیست؟

دستگاه پیش تصفیه آب از نقطه ابتدایی ورود آب به ساختمان شما، کل آب را تصفیه می‌کند. اگر آب تصفیه نشده وارد خانه شما شود،‌ درون لوله‌های شما، شیرآلات،‌ دوش حمام، ماشین لباس‌شویی، آبگرمکن و سایر لوازمی که نیاز به آب دارند، جریان پیدا می‌کند. و از خود رسوبات و آهک به جا می گذارد. از جهتی آب مصرفی شما حاوی کلر و باکتری‌های مضر می‌باشد. اینجاست که مزیت و ویژگی یک سیستم پیش تصفیه آب ساختمان مشخص می‌شود.

تمامی دستگاه‌های پیش تصفیه ورودی ساختمان، برای مقابله با این رسوبات و مواد معلق در آب طراحی شده‌اند. برای از بین بردن مزه‌ی بد کلر و حذف کلر از آب مصرفی،‌ بهترین راه‌حل استفاده از دستگاه‌های پیش تصفیه آب کربنی می‌باشد.

آیا دستگاه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان تمام مشکلات آب را برطرف می کند؟

هر کدام از فیلترهایی که در سیستم پیش تصفیه آب ورودی ساختمان به کار می‌رود،‌ مشکل خاصی از آب را برطرف می‌کند. در ادامه با بررسی فیلترهایی که در سیستم پیش تصفیه اب مورد استفاده قرار می‌گیرد، پاسخ سوال شما داده خواهد شد.

قبل از این که بخواهید برای خرید دستگاه پیش تصفیه آب اقدام کنید، لازم است به این سوال جواب بدهید که این سیستم فیلتراسیون آب را برای تصفیه آب شهری می‌خواهید یا برای تصفیه آب چاه؟ انتخاب دستگاه پیش تصفیه آب با توجه به این که برای تصفیه آب شهری می‌خواهید یا آب چاه، می‌تواند متفاوت باشد.

در ابتدا به تصفیه آب چاه می پردازیم و نکات لازم مربوط به آن را برای شما شرح می دهیم.

دستگاه پیش تصفیه آب برای تصفیه آب چاه

وقتی صحبت از تصفیه آب چاه می‌شود لازم است بدانید که با آلاینده‌های ریز و درشت و متفاوتی سر و کار دارید. این آلاینده‌ها می‌توانند شن‌و‌ماسه، میکروب‌ها یا باکتری‌های متفاوتی باشند.

در تصفیه آب چاه دو مشکل بر سر راه شما قرار دارد که باید آن‌ها را برطرف کنید. مشکل اول تصفیه آب چاه وجود شن‌و‌ماسه و ذرات معلق ریز و درشت است که در حادترین حالت به راحتی قابل رویت هستند. و مشکل دوم تصفیه آب چاه وجود میکروب‌ها و باکتری‌های خطرناک در آب چاه می‌باشد.

وجود این رسوبات و شن‌و‌ماسه علاوه‌بر مشکلاتی که برای سلامت انسان دارد و منجر به بروز بیماری‌هایی مثل تشکیل سنگ کلیه و بیماری‌های پوستی می‌شود. سیستم دفاعی بدن را نیز تضعیف کرده و مقاومت شما در برابر عوامل بیماری‌زا را کاهش می‌دهد.

این رسوبات و گل‌و‌لای موجود در آب، بافت پوست را از بین برده و آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌کند. در صورت استفاده از آن برای اب استخر، علاوه‌بر این مشکل، به مرور جلبک‌های سبز رنگی را تشکیل می‌دهند. این جلبک‌ها باعث آزاد شدن سموم مختلف در آب استخر شما شده و نهایتا منجر به بیمار شدن شما می‌شود.

حذف رسوبات آب چاه با سیستم پیش تصفیه

توس فیلتر راه حل‌ها و روش‌های متفاوتی را برای تصفیه آب چاه در اختیار شما قرار می‌دهد و در نهایت موثرترین روش را به شما معرفی می‌کند.

برای فیلتر کردن این رسوبات، فیلترهای تصفیه آب متفاوتی وجود دارد.

فیلتر الیافی تصفیه آب مدل جامبو1-   اولین فیلتری که به شما معرفی می‌کنیم، فیلتر الیافی معمولی می‌باشد. فیلتر الیافی با توجه به میزان دقتی که در حذف ذرات دارد، می‌تواند این رسوبات را از آب شما فیلتر کند. مشکلی که این فیلتر دارد این است که پس از تصفیه کردن 10 الی 20 هزار لیتر باید تعویض گردد و قابل شستشو و استفاده مجدد نیست.

 

 

 

فیلتر الیافی نخ تابیده جامبو 20 اینچ2- دومین فیلتر پیشنهادی توس فیلتر برای استفاده در سیستم تصفیه آب چاه استفاده از فیلتر الیافی نخ تابیده می‌باشد. فیلتر نخ تابیده نسبت به فیلتر الیافی معمولی، دارای مقاومت بیشتری است و ذرات معلق را راحت تر به دام خود می‌اندازد. برتری دیگری که فیلتر الیافی نخ تابیده نسبت به فیلتر الیافی معمولی دارد این است که می‌توانید چندین بار آن را بشویید و مجددا مورد استفاده قرار دهید. در ضمن از الیافی نخ تابیده با دقت یک میکرون می‌توان در مراحل متفاوتی استفاده کرد.

 

3- سومین فیلتر پیشنهادی برای فیلتر کردن شن‌و‌ماسه و رسوبات از آب چاه، فیلتر تصفیه آب توری پلی استر می باشد. این فیلتر مقاومت بسیار بالایی دارد. هر بار که نیاز بود می‌توانید آن را بشویید و مجددا استفاده کنید. این فیلتر یک محافظ عالی برای فیلترهای پس از خود می‌باشد و هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

وجود رسوبات در آب باعث ایجاد بو و طعم بدی می‌شود.

 

فیلتر تصفیه آب مناسب برای از بین بردن بو و طعم بد آب چاه

فیلتر گرانول کربن تصفیه آب جامبویکی از معضلاتی که باید در انتخاب فیلتراسیون تصفیه آب چاه مد نظر قرار گرفته شود، بهبود بوی بد آب چاه است.

فیلتر گرانول کربن یک راه حل عالی برای از بین بردن آلاینده‌هایی است که سبب بو و طعم بد آب می‌شوند. فیلتر تصفیه آب گرانول کربن با استفاده از خاصیت جذبی خود، آلاینده‌ها را جذب منافذ ریز خود می‌کند و اجازه عبور آن‌ها را به همراه آب نمی‌دهد.

 

با وجود فیلتر گرانول کربن، همیشه آب مصرفی شما خوشبو و تمیز خواهد بود.

 

برای تصفیه آب چاه کدام پیش فیلتراسیون آب بهتر است؟

در نهایت پیشنهاد توس فیلتر برای تصفیه آب چاه استفاده از یک دستگاه پیش تصفیه آب سه مرحله می‌باشد. بهتر است در مراحل آن به ترتیب از یک فیلتر پلی استر، یک فیلتر گرانول کربن و یک فیلتر الیافی نخ تابیده یک میکرونی استفاده شود.

در صورت دسترسی نداشتن به فیلتر پلی استر می‌توانید از یک فیلتر الیافی نخ تابیده 5 میکرون در مرحله اول استفاده کنید.

دستگاه پیش تصفیه آب سه مرحله جامبودستگاه پیش فیلتراسیون اسلیم

دو دستگاهی که مشاهده می‌کنید در دو مدل اسلیم و جامبو می‌باشند. به ترتیب از راست به چپ دستگاه پیش تصفیه سوفیلتر سه مرحله جامبو و پیش تصفیه سوفیلتر سه مرحله اسلیم نام دارند. سایز دستگاه پیش تصفیه آب مورد نیاز شما، به مقدار آب تصفیه‌ای که شما نیاز دارید، ‌بستگی دارد. در صورتی که به میزان کمی آب تصفیه شده در روز نیاز دارید می‌توانید از سیستم پیش تصفیه آب سوفیلتر سه مرحله اسلیم استفاده کنید.

لازم به ذکر است که توان فیلتراسیون پیش تصفیه سوفیلتر اسلیم به خاطر سطح کوچک‌تری که فیلترهای آن دارد، نسبت به پیش تصفیه آب سوفیلتر جامبو کمتر است.

 

تصفیه آب چاه از باکتری‌های خطرناک

حذف باکتری‌های خطرناک موجود در آب چاه یک معضل بزرگ است که راه‌های متفاوتی برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید از آب چاه برای مصارف شخصی مثل نوشیدن و پخت‌و‌پز استفاده کنید، نیاز است که آب را میکروب‌زدایی کنید.

این باکتری‌ها و میکروب‌ها را می‌توان با استفاده از ازن ساز، الترافیلتراسیون، کلرزنی یا UV از آب چاه خود حذف کنید.

دستگاه تصفیه آب خانگی تابوانیبرای استفاده از آب چاه برای مصارف شخصی، پیشنهاد کارشناسان توس فیلتر بدین شکل است که از یک دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس استفاده کنید و آن را با یک فیلتر UV ترکیب کنید. این راه‌حل می‌تواند تمامی مشکلات مربوط به آب مصرفی شما را برطرف سازد.

روش‌های دیگر، خود در ادامه کار مشکلات دیگری به وجود می‌آورند به همین دلیل توصیه نمی‌شوند. از طرف دیگر، نیازمند صرف هزینه بیشتری هستند.

 

نصب و ترکیب تصفیه آب خانگی و فیلتر UV را تکنسین‌های توس فیلتر برای شما به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

انتخاب دستگاه پیش تصفیه آب برای تصفیه آب شهری

برای تصفیه آب شهری با مشکلات کمتری مواجه هستید. یکی از مزایای استفاده از آب شهری این است که حاوی باکتری‌های مضری که در بالا بیان کردیم نیستند.

دلیل این موضوع هم این است که آب شهری قبل از این که به خانه‌های شما منتقل شوند، با روش کلرزنی در منبع آب، سم‌زدایی می‌شوند. اما مشکلی که وجود دارد، وجود کلر و سایر مواد شیمیایی در آبی است که به دست شما می رسد.

کلر موجود در آب شهری می‌تواند باعث بیماری‌های زیادی در شما شود. از جمله زمینه‌سازی در بدن شما برای مبتلا شدن به بیماری سرطان. این مشکل را می‌توانید به راحتی با استفاده از یک دستگاه پیش تصفیه آب که در آن از فیلترهای کربنی استفاده شده است برطرف کنید.

سیستم پیشنهادی توس فیلتر استفاده از یک دستگاه پیش تصفیه آب سوفیلتر سه مرحله است که به ترتیب شامل فیلتر الیافی نخ تابیده، فیلتر گرانول کربن و فیلتر کربن بلاک می‌باشد.

فیلتر کربن فشرده جامبو

فیلتر کربن بلاک دارای منافذ ریزتری است و مقاومت بیشتری در برابر کلر و سایر مواد شیمیایی که به آب اضافه شده است، از خود نشان می‌دهد. این فیلتر به همراه فیلتر گرانول کربن باعث از بین رفتن بوی بد آب، حذف کلر و مواد شیمیایی و در نهایت شفافیت آب می‌شود.

در ادامه سایر نکاتی که در هنگام خرید پیش تصفیه آب ورودی ساختمان باید مد نظر قرار دهید را برای شما بیان می‌کنیم.

آب مصرفی خود را آزمایش کنید

در چرخه تامین آب و رسیدن آن به دست شما ممکن است مواد جدیدی به آن اضافه شود. موادی که ممکن است از طریق زمین یا بخاطر زنگ‌زدگی‌های لوله‌ها به آب شما اضافه شوند و خطرناک می‌باشند. موادی مانند سرب یا سایر مواد معدنی، از این دست مواد می‌باشند.

لازم است بدانید که علاوه‌بر این که کمبود مواد معدنی در آب مصرفی شما خطرناک است، وجود بیش از حد آن هم بسیار خطرناک است و برای آگاهی نسبت به سلامت آب مصرفی خود می‌توانید آن را با یک دستگاه سختی سنج آب تست کنید. هم سبک و کوچک است و هم ارزان ولی در عین حال ضروری و واجب است.

اگر آب مصرفی شما حاوی سرب باشد، شما دو راه دارید. یکی این که از سیستم پیش تصفیه آب ورودی ساختمان سوفیلتر مدل کربنی استفاده کنید و دوم این که از یک دستگاه تصفیه آب خانگی RO استفاده کنید. پیشنهاد توس فیلتر استفاده از دستگاه پیش تصفیه آب سوفیلتر است چرا که بهتر است سرب، قبل از این که وارد لوازم شما شود، از آب مصرفی شما حذف شود.

لازم است بدانید که اگر لوله‌های انتقال آب، از منبع آب شهری گرفته تا لوله‌های خانه خودتان، فرسوده باشند، احتمال وجود سرب در آب مصرفی شما بسیار بالاست. سرب را جدی بگیرید!

هزینه دستگاه پیش تصفیه آب سوفیلتر

هزینه باید آخرین موردی باشد که مد نظر قرار می‌دهید. تمرکز اصلی شما باید روی مشکلی که آب مصرفی‌تان دارد باشد. این که چه مدل دستگاه پیش تصفیه‌ای قادر است این مشکل را حل کند.

 

نتیجه گیری برای انتخاب دستگاه پیش تصفیه آب

در این مطلب نکاتی را که لازم بود در هنگام خرید یک دستگاه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان بدانید برای شما به صورت مفصلی توضیح دادیم. خرید دستگاه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان یک امر ضروری برای هر خانواده‌ای است. مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات فشار خون، بیماری های پوستی و ریزش مو، ایجاد سنگ کلیه و ناتوانی در دفع آن، فقط تعداد اندکی از بیماری‌های بیشماری است که در صورت عدم سلامت آب مصرفی‌تان به آن دچار می‌شوید.

حدود دو سوم بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد، پس عجیب نیست که این همه بر سلامت بدن موثر باشد. در ادامه می‌توانید روی دکمه سبز رنگ کلیک کرده و انواع سیستم پیش فیلتراسیون آب را ببینید و اقدام به خرید کنید.

 

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه