آب باتری ماشین ؛ استفاده از آب تصفیه شده RO به جای آب مقطر

آیا در باتری ماشین می شود به جای آب مقطر از آب تصفیه اسمز RO استفاده کرد؟ آب مورد نیاز و مناسب برای باتری ماشین باید از چه میزان خلوص برخوردار باشد؟ به جای آب مقطر از چه نوع آبی می توان در باتری ماشین استفاده کرد؟ آیا آب مقطر بهترین گزینه ممکن برای استفاده در باتری ماشین می باشد؟ در این مطلب قصد داریم به سوالات پاسخ بدهیم.

استفاده از آب تصفیه شده در باتری ماشین

یک گردشگر که قصد دارد مسافت های مختلفی را طی کند، قبل از این که سفر هیجان انگیز خود را شروع کند متوجه می شود که آب مقطر ندارد و به یک فروشگاه مرکزی رفت تا آب مقطر بگیرد تا در باتری ماشین RV خود از آن استفاده کنداما در نهایت آن شخص نتواست آب مقطر پیدا کند و این موضوع او را نگران کرد. آیا او می توانست مشکل آب باتری RV خود را با استفاده از آب تصفیه شده برطرف کند؟

نوع آب باتری RV یا نوع آبی که افراد دارای باتری های گران قیمت استفاده می کنند، مهم نیست و برای آن بخش هایی که نیاز به نگهداری منظم ندارند، مسئله ای ایجاد نمی کند. اما برای اکثر افراد که هنوز از باتری های اسیدی استفاده می کنند مهم است که چه چیزی در گلوی باتری خود می ریزند و یک مسئله حیاتی برای باتری ماشین است.

تولیدکنندگان باتری تروجان (Trojan) گزارش کرده اند که: «برای استفاده حداکثر از کارایی، باید مصرف آب در اولویت باشد.» هنگامی که به هزینه قابل توجهی برای جایگزینی مجموعه ای از باتری های RV فکر می کنید، «حداکثر کارایی» و ماندگاری چیزی نیست که نادیده گرفته شود.

آب مورد نیاز برای باتری چقدر باید خالص باشد؟

تروجان یک لیست ارائه کرده است از آلاینده هایی که می توانند تاثیرات منفی بر باتری های اسیدی بگذارد. و همینطور اگر بتوانند به باتری ورود کنند می توانند بر الکترولیت نیز اثرات منفی بگذارند.

آلاینده های موثر بر باتری اسیدی

منیزیم و کلسیم موادی هستند که به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده آب سخت شناخته می شوند و گفته می شود که برای سلامت قلب فوق العاده مفید هستنداما درمورد باتری ها وضعیت اینگونه نیست. حدود چهل ذره از یک میلیون ذره منیزیم می تواند طول عمر باتری ماشین را کاهش دهد. همینطور هم کلسیم می تواند باعث کاهش شدید در ولتاژ باتری ماشین شود.

نیکل معمولا در آب های زیرزمینی یافت می شود چون در سنگ ها یافت می شود و در اثر عبور آب های زیرزمینی از میان سنگ ها و برخورد آن ها با هم، در آب های زیرزمینی نیکل یافت می شود. نیکل می تواند شدیدا باعث خرابکاری و خرابی باتری ماشین شما بشود. حتی مقدار ناچیزی از نیکل می تواند تاثیر شدیدی بر باتری ماشین بگذارد.

وقتی میزان مس موجود در آب بیش از ۵ ذره در یک میلیون باشد باعث افزایش میزان تخلیه باتری می شود. حقیقت دارد. تمامی باتری ها کم کم شارژشان تخلیه می شود ولی مس به این فرآیند سرعت زیادی می بخشد.

آرسنیک هم مانند نیکل در آب های زیرزمینی موجود است. آرسنیک می تواند به شکل باورنکردنی طول عمر باتری ماشین را کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره آرسنیک به مطلب خطرات آرسنیک موجود در آب مراجعه کنید.

این ها فقط برخی از آلاینده ها هستند که وجودشان در آب باتری ماشین می تواند بسیار مخرب باشد. برای دیدن لیست کامل آلاینده ها اینجا کلیک کنید.

بهترین نوع آب برای باتری ماشین کدام است؟

روی چه آبی می توان حساب کرد که تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت باتری ماشین به خرج دهد؟ برای سلامت آب باتری ماشین خود بهترین انتخاب ممکن کدام است؟ چه مواردی را باید مد نظر قرار دهیم؟

استفاده از آب دیونیزه در باتری ماشین

بهترین نوع آب برای باتری ماشین از نظر خلوص و کارایی، آب دیونیزه شده است. آب ناسالم از بسترهای مخصوص رزین عبور می کند که مواد معدنی محلول - که شما نمی خواهید در آب باتری شما وجود داشته باشد - را برای یون های هیدروژن و هیدروکسید تبادل می کنند، سپس دوباره آن ها را ترکیب می کند تا آب خالص تشکیل شود. عالی به نظر نمی رسد؟ از نظر کارایی عالی هستند ولی از نظر هزینه، دارای هزینه بالایی می باشد. پس از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

استفاده از آب تصفیه شده RO در باتری ماشین

سیستم تصفیه آب اسمز معکوس عموما برای کم کردن و از بین بردن ناخالصی های موجود در آب مورد استفاده قرار می گیرد که بهترین سیستم تصفیه آب برای استفاده در خانه می باشد. مشکلی که وجود دارد این است که همه دستگاه های اسمز معکوس شبیه به هم نیستند. دستگاه های تصفیه آب RO حدود ۹۷ تا ۹۸ درصد آلاینده های موجود در آب و مواد مضر برای سلامت بدن انسان را از بین می برند و این امر نیز خطرناک است. چرا که مواد معدنی موجود در آب را هم تقریبا حذف می کند به همین دلیل برخی از شرکت ها، دستگاه های تصفیه آب ۶ مرحله دارای فیلتر معدنی کننده را وارد بازار کرده اند تا در حفظ سلامت مردم بکوشند.

دستگاه تصفیه آب تایوانی

در حقیقت فرآیند اسمز معکوس می تواند ۹۸ درصد نیکل را از بین ببرد ولی مقدار ناچیزی از نیکل در آب باتری ماشین، می تواند باتری را به مرور خراب کند و ولتاژ باتری را به شکل جشمگیری کاهش دهد. پس اگر آب قبل از فرآیند اسمز معکوس دارای مقداری نیکل باشد، پس از فرآیند تصفیه آب در اسمز معکوس هم مقداری نیکل در آب باقی می ماند که برای تخریب باتری ماشین کافی است.

پس بهتر است بدانید که سیستم اسمز معکوس اگر چه یک سیستم فوق العاده برای مصارف خانگی، آزمایشگاهی و نیمه صنعتی و ادارات می باشد، اگر چه یک سیستم فوق العاده برای تهیه آب نوشیدنی است، اما یک انتخاب مناسب برای آب باتری ماشین نمی باشد.

استفاده از آب مقطر در باتری ماشین

آب مقطر گزینه دیگری است که می خواهیم برای استفاده به عنوان آب باتری ماشین مورد بررسی قرار دهیم. آب مقطر از نظر حفظ سلامت باتری ماشین و حفظ طول عمر باتری ماشین، همچنین از نظر اقتصادی بهترین انتخاب ممکن می باشد.

گزارش تروجان درباره آب مقطر اظهار می کند که: «فرآیند تقطیر آب، بدین صورت است که آب را در خالص ترین شکل ممکن و فاقد مواد معدنی تصفیه می کند. و تمامی آلودگی های موجود در آب را از بین می برد.»

در انتهای مطلب بهتر است بگوییم فردی که در ابتدای مطلب اظهار می کرد که نتوانسته آب مقطر پیدا کند، بهتر است از آب دیگری برای باتری ماشین خود استفاده نکند و در فروشگاه های دیگر شهر جستجو کند و آب مقطر پیدا کند. پیدا کردن آب مقطر کار چندان سختی نیست و بسیار هم ارزان است.

نتیجه گیری درباره آب مناسب برای استفاده در باتری ماشین

از آب تصفیه اسمز معکوس به عنوان آب باتری ماشین استفاده نکنید، ولی برای نوشیدن، بهترین آب و سالم ترین آب برای بدن شما، آب تصفیه شده اسمز معکوس می باشد که هزینه های زیادی را در بر نمی گیرد. سنگین ترین هزینه ای که مصرف کننده باید بپردازد که بسته به انواع دستگاه تصفیه آب و کیفیت آن ها متفاوت است، هزینه ثابت خرید دستگاه می باشد.

پس برای سلامت باتری ماشین خود از آب مقطر استفاده کنید و برای سلامت بدن خود و خانواده خود از دستگاه تصفیه آب خانگی سیستم اسمز معکوس که می توانید مدل های مختلف را در توس فیلتر ببینید و به راحتی با بهترین قیمت و بهترین کیفیت ممکن، خرید کنید.

 

کلیدواژه : آب مقط
مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه