مزایای آب مقطر

آب حدود 60 درصد از بدن ما را تشکیل می دهد. این امر باعث می شود که مایعات اضافی یکی از مهم ترین چیزهایی باشد که مردم برای زندگی روزانه نیاز دارند. یکی از انواع آب هایی که مردم برای نوشیدن و امور مختلف استفاده می کنند، آب مقطر می باشد. در حقیقت آب مقطر مزایای زیادی در صنایع مختلف دارد. ولی برای نوشیدن مناسب نیست و می تواند بسیار خطرناک باشد. در این مطلب به مزایای آب مقطر می پردازیم که دانستن آن ها باعث می شود دید بازتری نسبت به آب مقطر داشته باشید.

آب مقطر فاقد مواد مضر است

در مطالعه ای که توسط تگزاس A & M انجام شد، مشخص شده است که آلودگی نیتریت در آب ممکن است باعث ایجاد نقایص مادرزادی مانند شکاف در دهان یا نقص عضو شود. یکی دیگر از فلزاتی که ممکن است در آب شهری وجود داشته باشد، باریم است که ممکن است باعث مشکلات و آسیب بیشتر به قلب شود. یک مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که این مسئله ارتباط نزدیکی با فشار خون بالا دارد. خوشبختانه، آبی که استاندارد آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) را گذراند، نباید حاوی این مواد باشد. یک مقاله منتشر شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه راچستر در سال ۲۰۰۷ نشان داد که مس در آب شیرین ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

موارد بالا فقط برخی از نمونه بیماری هایی است که آب های ناخالص ممکن است باعث شوند. ممکن است بیماری هایی نیز وجود داشته باشند که ما هنوز پیدا نکرده ایم. به همین دلیل است که مردم شروع به در نظر گرفتن منابع جایگزین آب آشامیدنی که برای مصرف انسانی امن تر است، کرده اند.

آب مقطر فاقد هرگونه مواد مضری می باشد و یک آب خالص است. اما لازم است بدانید که آب مقطر حاومی مواد معدنی و موردنیاز بدن نیز نمی باشد.

آب مقطر، طبیعی ترین روش تصفیه آب

چرخه آب، همچنین به عنوان چرخه هیدرولوژیکی شناخته می شود، فرایندی است که آب را در زمین توزیع و دوباره استفاده می کند. این موضوع، همه چیز را به عنوان بخش عمده ای از جو در جهان که همچنین شامل آب است، تحت تاثیر قرار می دهد.

فرایند تقطیر مشابه ترین روش تصفیه است. تقطیر آب یک فرایند است که در ابتدا آب را می جوشاند. مواد شیمیایی و مواد معدنی اضافی موجود در حالت مایع باقی می مانند، در حالی که آب خالص به بخار تبدیل می شود. سپس به وسیله ی تراکم تبدیل به آب می شود، فرایندی است که مشابه تبخیر در چرخه آب است.

استفاده از آب مقطر در صنایع مختلف

آب مقطر در آزمایشگاه، صنعت، دارویی و عطر استفاده می شود. به طور قطع می توان گفت که این نوع آب، مناسب ترین آب برای این نوع صنایع می باشد. استفاده از آب مقطر به عنوان آب آشامیدنی در رده آخر استفاده های آن قرار دارد. اگر شما در مورد هر ذره یا ذرات کوچک، نامرئی در آب خود نگران هستید، تقطیر بهترین راه حل برای خالص سازی است. آب مقطر در صنعت پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حذف آلاینده ها با حداکثر امنیت

به آب شیر، فلوراید اضافه می شود، فلوراید یکی از مواد شیمیایی است که در استخرهای شنا استفاده می شود. اکثر شهرداری ها از این روش برای درمان آب استفاده می کنند که به تمام خانه ها فرستاده می شود.

این دلیلی برای این است که آبی که از مخزن شما خارج می شود ممكن است حاوی مواد شیمیایی و مواد معدنی باشد كه استفاده از آن می تواند به بدن شما آسیب برساند.

از سوی دیگر، آبی که تحت فرآیند تقطیر قرار گرفته است، تمام این ناخالصی ها را حذف می کند که در برخی موارد ممکن است شامل فلزات سنگین و آفت کش ها و همچنین آلودگی های رادیواکتیو باشد. و همین قدرت حذف آب مقطر در حذف ناخالصی ها باعث افزایش طول عمر وسایل و اثاثیه خانه می شود. اما سوال اساسی این است که چرا نمی توان آب مقطر نوشید؟

محافظت در برابر بیماری ها

گونه هایی از انگل ها و باکتری هایی هستند که چرخه حیات خود را با مصرف خوراک انسان آغاز می کنند. آب مقطر بهترین گزینه برای محافظت از شما در برابر این بیماری ها می باشد و از ابتلای شما به این بیماری ها جلوگیری می کند. سایر اختلالات ایمنی نیز ممکن است از یک منبع آب نا ایمن، سلامت شما را به خطر بیندازد.

جذب مواد سمی از بدن و از بین بردن آنها

آب مقطر به طور موثر سموم خطرناک را از سیستم بدن شما حذف می کند که باعث می شود آن نوع آب ایده آلی باشد که برای تمیز کردن مورد استفاده قرار می گیرد. آب مقطر یک راه موثر برای از بین بردن زهر از بدن شما است. با این حال، استفاده از آن برای سم زدایی سیستم بدن شما هر دو هفته یکبار مناسب است.

خاصیت سم زدایی آب مقطر باعث شده تا برخی پزشکان، آن را برای یک دوره موقت و به میزان محدود برای درمان، تجویز کنند.

آب مقطر ارزان تر است

خرید یک گالن آب مقطر بسیار گران تر از آن یک گالن آبی است که از طریق دستگاه تقطیر نصب شده در خانه شما یا محل کار شما به دست می آید. به راحتی در دسترس است و برای امور مختلف، استفاده از آب مقطر به صرفه تر است.

آب مقطر سالم تر از آب بهاره

افراد زیادی آب بهاره را ترجیح می دهند، زیرا تصاویر روی بطری های آب دارای کوه ها و چشمه های می باشد. با این حال می تواند گمراه کننده باشد.

تحقیقاتی که شورای دفاع از منابع طبیعی انجام داد، آلودگی هایی مانند کولی فرم، آرسنیک و … را کشف کرد که برای سلامتی بسیار مضر است. آب بهاره حاوی بیشترین ناخالصی هایی است که ممکن است در آب چاه یا حتی آب شیرین وجود داشته باشد.

همچنین می توان گفت که بعضی از مارک های نامطلوب آب بهاره تنها آب شیری هستند که داخل یک بطری قرار می گیرند و با قیمت های سنگین عرضه می شوند. بازاریابان با استفاده از کلمات باورنکردنی و اغراق نمایی سعی دارند تا مشتریان را فریب دهند و آن ها را متقاعد به خرید از این نوع مارک آب کنند.

کاربردهای دیگر آب مقطر

همانطور که در بالا ذکر شد، آب مقطر همچنین می تواند در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. آزمایشاتی وجود دارد که نیاز به خلوص آب بالا دارند. همچنین ممکن است برای پخت و پز استفاده شود و راهی مفید برای گرفتن مواد مغذی است که ممکن است در سوپ ها از دست رفته باشد.

آب مقطر نیز می تواند در ساخت عطرها یا نیازات پزشکی استفاده شود، در آکواریوم ها و همچنین برای سیستم های خنک کننده خودرو نیز می تواند استفاده شود.

نتیجه گیری برای مزایای آب مقطر

آب مقطر مزایای بسیاری دارد که در این مطلب سعی کردیم مهم ترین آن ها را بیان کنیم. در انواع صنایع و امور مختلف می تواند بهترین آب انتخابی باشد. با توجه میزان اسیدیته بالای آب مقطر، برای نوشیدن به جز در موارد خاص، توصیه نمی شود. زیرا آب مقطر نه تنها مواد معدنی ندارد بلکه مواد معدنی موجود در بدن را هم از بین می برد. به همین دلیل بهترین سیستمی که می تواند به خوبی آب مقطر باشد و برای سلامت بدن هم مفید باشد و قابل آشامیدن باشد، سیستم تصفیه آب RO می باشد که می تواند انواع مختلفی از آن را با کلیک کردن روی دکمه سبز رنگ ببینید.

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه