دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) ؛ کارایی و عملکرد

آیا فکر خرید یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس را در سر دارید؟ می خواهید بدانید که یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس چگونه کار می کند؟ آیا گزینه بهتری هم وجود دارد؟ آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس برای سلامت بدن مفید است یا مضر؟

توس فیلتر به شکل اساسی هر آنچه را شما نیاز دارید به شما خواهد گفت و برایتان شرح خواهد داد. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

اسمز معکوس (RO) چیست؟

سیستم تصفیه آب اسمز معکوس در ابتدا به دو دلیل اختراع شد.

  • برای تبدیل آب مصرفی به آب شیرین یا قابل آشامیدن کردن آب دریا
  • کاهش برخی از مواد و آلاینده های شیمیایی خاص از قبیل فلزات سنگین

سیستم تصفیه آب اسمز معکوس فرآیندی است که در آن با استفاده از فشار، مولکول های آب نسبتا کمی می توانند از درون یک ممبران RO نیمه نفوذپذیر عبور کنند، اما مولکول های بزرگتر مانند مواد معدنی حل نشدنی (مثل نمک) نمی توانند از آن عبور کنند.

یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس چه چیزهایی را از آب حذف می کند؟

یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس (RO System) آلودگی ها را از آب می زداید که شامل نیترات، سولفات، فلوراید، آرسنیک و موارد بیشتری می شود. اما سیستم تصفیه آب اسمز معکوس همچنین مواد معدنی موجود در آب که برای سلامت بدن نیاز هستند را حذف می کند و از بین می برد. مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، پتاسیم و سدیم. اما برای این معضل هم چاره ای اندیشیده شده است و در ادامه بیان خواهیم کرد.

آیا دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باعث کاهش سختی آب می شود؟

سختی آب یا TDS آب، بیان کننده میزان مواد جامد محلول در آب می باشد. یکی از دلایل اصلی استفاده از دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس، میزان بالای سختی آب شهری می باشد.  ممکن است سختی آب یک منطقه بخاطر وجود درصد بالایی از آلاینده ها باشد و در یک منطقه ی دیگر بخاطر وجود درصد بالایی از مواد معدنی باشد. در هر دو صورت در آب میزان قابل توجهی آلاینده وجود دارد و همینطور میزان بالایی مواد معدنی در آب می تواند بیماری های زیادی را در مصرف کننده ایجاد کند.

پس بهتر است که علاوه بر حذف آلاینده ها از آب، میزان مواد معدنی کننده موجود در آب هم به حد معقول و استانداردی برسد.

آیا از بین رفتن مواد معدنی در تصفیه آب اسمز معکوس برای سلامت بدن مضر است؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، ممبران RO علاوه بر حذف مواد مضر از آب، مواد معدنی کننده که وجود آن ها ضروری است را هم از بین می برد. حذف مواد معدنی از آب می تواند برای شخص مصرف کننده در یک دوره بلند مدت، فاجعه بار باشد چرا که دو سوم بدن انسان تشکیل شده از آب است و مقدار قابل توجهی از مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز از طریق آب تامین می شود.

اما راه چاره چیست؟

فیلتر معدنی کننده تایوانی

برای مقابله با این مسئله و تنظیم مواد معدنی آب، توس فیلتر بر روی دستگاه های تصفیه آب خانگی خود از یک فیلتر معدنی کننده استفاده می کند. این فیلتر نه تنها می تواند مواد معدنی حذف شده را به آب باز گرداند، بلکه میزان آن را در حد استانداردی تنظیم می کند.

 

لازم است بدانید استفاده از این فیلترتصفیه آب برای افرادی که دچار بیماری سنگ کلیه هستند، توصیه نمی شود و بهتر است که از این فیلتر در سیستم تصفیه آب خود استفاده نکنند. ولی برای این که سایر افراد خانواده متضرر نشوند می توانید از تکنسین توس فیلتر بخواهید تا دو خروجی برای شما تعبیه کند. یکی حاوی مواد معدنی و دیگری فاقد مواد معدنی برای شخص درگیر با سنگ کلیه.

 

نتیجه گیری برای دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO)

دستگاه تصفیه آب خانگی ارگانیک

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یک اختراع فوق العاده است که می تواند آب را به خوبی تصفیه کند و آب شیرین، تازه و سالمی را در اختیار شما و خانوده تان قرار دهد. این سیستم تصفیه آب توانسته با تصفیه کردن آب دریا، به مناطقی که از دسترسی به آب مناسب بی بهره بودند، کمک های شایانی کند. سیستم اسمز معکوس دارای مشکلاتی هست ولی رفته رفته این مشکلات با نوآوری های جدیدی که در این صنعت پدید می آید، رو به کاهش است.

در هر صورت لازم است بدانید که بهترین آب تصفیه شده را این سیستم در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و نسبت به سایر سیستم های تصفیه آب، ایرادات کمتری دارد. اگر قصد خرید این سیستم تصفیه آب را دارید، پیشنهاد توس فیلتر به شما، دستگاه تصفیه آب تایوانی می باشد.

 

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه