تفاوت پیش تصفیه آب ساختمان و سیستم فیلتراسیون خانگی

آب سالم را می توان به شکل های متفاوتی تهیه کرد. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد که می توانند آب مصرفی شما را تصفیه کنند. ولی شما به یک راه حل نهایی برای خانه خود نیاز دارید، شما می خواهید بهترین گزینه را پیدا کنید تا بتوانید از بهترین آب بهره ببرید. ما می خواهیم به شما در پیدا کردن این راه حل کمک کنیم.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد در زمینه خرید یک محصول کارآمد دارند این است که بدون آگاهی کامل نسبت به محصول، اقدام به خرید می کنند و بعد بیان می کنند که به فرض مثال من در لوازم الکتریکی خوش شانس نیستم. در حالی که ریشه مشکل چیز دیگری است، به همین دلیل در این مطلب می خواهیم تفاوت بین دستگاه پیش تصفیه آب ساختمان و سیستم فیلتراسیون RO خانگی را بررسی کنیم.

تفاوت بین پیش تصفیه آب ساختمان و اسمز معکوس چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که مصرف کنندگان درباره تصفیه آب و در این حوزه می پرسند این است که: «تفاوت بین پیش تصفیه آب ساختمان و اسمز معکوس چیست؟» توس فیلتر قصد دارد این ابهام را در این مطلب برای شما برطرف کند.

باید توجه داشته باشید که بهترین گزینه انتخابی برای شما الزاما یکسان با بهترین گزینه انتخابی برای شخص دیگر نیست، توس فیلتر سعی دارد تمامی جوانب موجود در حوزه تصفیه آب را برای مصرف کننده باز کند، سپس مصرف کننده با یک دید باز و آگاهی مناسب بتواند محصولی که مورد نیازش است را خریداری کند.

در مطلب تفاوت بین پیش تصفیه کربنی و اسمز معکوس هدف معرفی کردن برترین مدل نیست، هدف بررسی کارایی آن ها است تا کاربر بر اساس نیازش انتخاب کند. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه عملکرد پیش تصفیه آب ساختمان

تصفیه آب فرآیندی است که در آن میزان آلاینده های موجود در آب کاهش می یابد یا حذف می شوند. این عمل توسط فیلترهای تصفیه آب صورت می گیرد. روش تصفیه آب کربنی از فشار آب استفاده می کند تا آب را از یک فیلتر کربن فعال عبور دهد. این فیلتر هم در طی این فرآیند به حذف میکروارگانیسم ها، بو و آلاینده هایی از جمله کلر می پردازد. در این روش مواد مضر حذف و مواد معدنی مورد نیاز بدن در آب باقی می مانند.

با این وجود که به نظر می رسد همه فیلترها و دستگاه های تصفیه آب مشابه هم هستند ولی کیفیت فیلتر و دستگاهی که می خرید بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و تاثیر چشمگیری بر کیفیت آب تصفیه می گذارد.

طیف گسترده ای از محصولات تصفیه آب متفاوت و متنوع در توس فیلتر موجود است. از دستگاه های اسمز معکوس خانگی گرفته تا پیش تصفیه های آب کل ساختمان، از فیلتراسیون یو وی تا دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی. وسایل و محصولات تصفیه آب که توس فیلتر ارائه می دهد در سطح بالایی از کیفیت قرار دارد و از نظر اقتصادی هم با کمترین قیمت ممکن آن ها را ارائه می دهد.

آلاینده هایی که پیش تصفیه آب ساختمان از آب حذف می کند

  • مزه و بوی بد آب
  • خاک
  • رسوب
  • زنگار
  • انگل ها (مانند گیاردیا)
  • فلزات سنگین
  • آرسنیک
  • ترکیبات آلی فرار

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب RO خانگی

اسمز معکوس خالص ترین آب قابل آشامیدن و مفید را تولید می کند. از این فرارتر که برود می شود آب مقطر و برای نوشیدن توصیه نمی شود. این تصفیه کننده برتر آب، بالاترین کیفیت آب را تهیه می کند.

آب شهری (آب شیر) شامل مواد آلی فرار (VOCها) مانند سموم دفع آفات و علف کش ها، فلزات سنگین، مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز مانند فلوراید و همچنین هورمون ها و کیست های انگل است.

سیستم اسمز معکوس باعث حذف و کاهش این مواد مضر به شکل کاملا چشمگیر و درخشانی است و اجازه نمیدهد این مواد مضر جذب بدنتان شود و از بدن شما در برابر این مواد محافظت می کند و درضمن جانی دوباره به بدن و انرژی بدنی شما می بخشد.

تصفیه آب اسمز معکوس

معمولا سیستم های اسمز معکوس خانگی متشکل از سه فیلتر پیش تصفیه اب می باشند که اولی فیلتر رسوب می باشد و معمولا دو مرحله بعدی هم به ترتیب گرانول کربن و کربن بلاک می باشند. پس از این سه مرحله پیش تصفیه، یک ممبران RO به عنوان مرحله چهارم تعبیه شده است. نقطه اصلی و هسته ی سیستم اسمز معکوس همین ممبران می باشد و بزرگترین تفاوت بین پیش تصفیه آب کربنی و اسمز معکوس و حتی با سایر سیستم های تصفیه آب را همین ممبران RO ایجاد می کند.

آب با فشار از ممبران اسمز معکوس عبور می کند که مواد مضر زیادی، کوچک تر از یک ده هزارم میکرون را حذف می کند که این مواد شامل سرب، مواد جامد حل شده در آب (TDS) مثل فلوراید، آب فاضلاب بازیافت شده و غیره می باشد. در نهایت آب از ممبران RO عبور می کند و به یک فیلتر کربنی دیگر که پست کربن می باشد وارد می شود که کارایی این ها را در مطالب راهنمای تعویض فیلتر توضیح دادیم، پس از آن وارد یک مرحله مهم به نام فیلتر معدنی کننده می شود و بعد از آن هم زمان مصرف آب است.

آلاینده هایی که سیستم اسمز معکوس از آب حذف می کند

 

  • فلوراید 97%
  • آرسنیک 98.6%
  • نیترات 86%
  • کیست ها 100%
  • کادمیوم 98.5%
  • باریوم 97%
  • کروم شش ظرفیتی 98.3%
  • کروم سه ظرفیتی 99.3%
  • مواد جامد حل شده در آب (TDS) 92.8%
  • سرب 98.5%
  • نیتریت 87%
  • تیرگی و گل آلودی 99.9%
  • مس 98.7%
  • سلنیوم 98.8%

با توجه به کیفیت دستگاه تصفیه آب که خریداری می کنید این اعداد قابل تغییر است.

تفاوت بین پیش تصفیه آب ساختمان و اسمز معکوس

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم بیشترین دلیل تفاوت بین پیش تصفیه آب کربنی و اسمز معکوس در ممبران RO می باشد. پیش تصفیه کربنی بیشتر روی حذف و کاهش آلودگی ها و آلاینده هایی از قبیل کلر، رسوب، مواد آلی فرار و مزه و بوی بد آب موثر است در حالی که اسمز معکوس بر ویروس ها، انگل ها و مواد جامد محلول در آب (TDS)، فلزات سنگین، فلوراید و … که بسیار زیاد هم هستند موثر است. در حقیقت پیش تصفیه کربنی می تواند بخشی از سیستم اسمز معکوس باشد. چون سه مرحله اولیه سیستم اسمز معکوس یک پیش تصفیه کربنی است.

استفاده از پیش تصفیه کربنی در ابتدای شیر ورودی آب به ساختمان بسیار موثر و مفید است که تاثیر به سزایی در حذف سنگ آهک از آب و مراقبت از وسایل خانه و آشپزخانه شما دارد ولی برای نوشیدن بهتر است که از سیستم اسمز معکوس خانگی استفاده شود.

به همین شکل، برای تصفیه آب کل ساختمان در جهت حفظ سلامت پوست و موی خود و همینطور سلامت ابزارآلات خود، پیش تصفیه کربنی بهترین انتخاب است و اسمز معکوس در این موضوع، کارآمد نیست. برای آگاهی کامل نسبت به پیش تصفیه آب ساختمان می توانید مطلب راهنمای خرید آن را مطالعه کنید.

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه