تاثیر آب شهری بر پوست و مو

پیشگیری و مقابله با عوامل مضر برای سلامت بدن یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر خیلی به آن توجه می شود. و اکثر بیماری ها را وقتی ریشه یابی کنید در آخر ریشه اش به آب مصرفی می رسد، برای همین مردم به دنبال این هستند که بدانند آب سخت و کلر چه تاثیری بر پوست و موی افراد دارد. از این رو توس فیلتر امروز قصد دارد تاثیر آب شهری بر پوست و مو را بررسی کند. می خواهیم به شما بگوییم که دانشمندان درباره تاثیر آب شهری بر پوست و مو به چه نتایجی رسیده اند و در آخر هم راه حل مقابله با مضرات و آسیب های آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

چرا تاثیر آب شهری بر پوست را مد نظر قرار داده ایم؟

پوست، بزرگترین ارگان بدن می باشد و وظایف بسیاری را بر عهده دارد. برخی از این وظایف عبارتند از:

  • به عنوان یک محافظ برای بدن در برابر محیط
  • یک تنظیم کننده دما
  • ارگان ایمنی، برای تشخیص عفونت ها
  • ارگان حسی، برای تشخیص دما، لمس و لرزش

اگرچه کاملا طبیعی است که بیشتر از همه در معرض مشکلات قرار می گیرد. بیماری های پوستی در هر دوره ای حدود 23 تا 33 درصد جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهند و رایج ترین دلیل مراجعه افراد به پزشک خود و مشورت با آن، همین بیماری ها و مشکلات پوستی می باشد. افراد بیشتری تحت تاثیر پوست و موهای خشک و تحریک شده غیربالینی قرار دارند.

در نتیجه باید بدانید که مراقبت از پوست و مو، یک صنعت عظیم است و با توجه به پول زیادی که در آن وجود دارد، شرکت ها و افراد درستکار و بدکار زیادی را به خود جذب کرده است.

واقعیت های مربوط به تاثیر آب شهری بر پوست چیست؟

در ابتدا، نیاز به تحقیقات علمی نداریم تا نشان دهیم که کلر و آب سخت بر پوست های حساس تاثیر می گذارد. دوش گرفتن با آب سخت دارای کلر را با دوش گرفتن با آب نرم که کلر کمتری دارد مقایسه کنید، اکثر مردم سریعا متوجه تفاوت آن ها خواهند شد. آیا اثرات منفی اثبات شده دیگری هم وجود دارد؟

از نظر علمی، اثبات علیت در مقیاس بزرگ دشوار است، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که روی پوست تاثیر می گذارد. با این حال طی تحقیقاتی که در برخی مناطق انگلستان و ایالات متحده آمریکا صورت گرفته و با هم مقایسه شدند، مشخص شد که آب سخت، خطر ابتلا به اگزما را افزایش می دهد. اگزما یک وضعیت دردناک پوست است که از هر 5 نفر، یک نفر را دچار می شود.

علائم اگزما چیست؟

این بیماری باعث سرخی پوست، خارش، التهاب، ترک خوردن پوست و درد می شود و توسط تعدادی از عوامل از جمله استرس، مواد شوینده شیمیایی، صابون ها و عطرها و همچنین رژیم غذایی و مواد غذایی می تواند تشدید شود.

بیشتر از همه در کودکان رایج است در برخی از مراحل حداقل 10٪ از نوزادان را تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه اغلب در دروان کودکی از بین می رود، اما می تواند تا بزرگسالی هم ادامه پیدا کند.

متخصصین پوست و NHS اکنون آب سخت را به عنوان یک محرک رایج برای تشدید اگزما می شناسند. با این حال، بسیاری از مطالعات مانند مطالعه که در انگلیس انجام شده، نشان می دهد که آب سخت یا کلر تاثیری ندارد یا این که تاثیرش بسیار ناچیز است.

ارتباط بین کلر و تری هالومتان ها چیست؟

بخشی که دانشمندان آب آن را بسیار جدی می گیرند THM است. هنگامی که کلر با ترکیبات آلی مانند عرق و روغن موجود در پوست ما ترکیب می شود، ممکن است فرآورده های جانبی تری هالومتان تولید کند که معمولاً به آن ها THM گفته می شود. سطح THM های تولید شده هنگام حمام گرم یا دوش، بسیار پایین است، اما با گذشت زمان، این عوامل سرطان زا می توانند به طور فزاینده ای اثرات مضری داشته باشند.

برخی تحقیقات حتی کلر را با نقایص قلبی و سایر شرایط پزشکی نوزادان مرتبط کرده است. تحقیقات سال 2002 را ببینید.

شرکت هایی که فیلتر تصفیه آب را تبلیغ می کنند نیز ادعاهای زیر را مطرح می کنند:

  • پوست، کلر و سایر آلاینده ها را از آب شهری جذب می کند و به طور موثری بدن را مسموم می کند.
  • آب کلر دار روند پیری را تسریع می کند، مشابه اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب
  • آب دارای کلر می تواند باعث حذف روغن طبیعی پوست شود و رطوبت و تراوت آن را از بین ببرد و باعث خشکی و خارش پوست شود.
  • کلر نه تنها باکتری های بدی را که می تواند ما را بیمار کند از بین می برد بلکه باکتری های خوبی را که سلامت پوست ما به آن ها وابسته است، از بین می برد.

چه نوع فیلترهایی تاثیر آب شهری بر پوست و مو را کاهش می دهد؟

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله توس فیلتر

در اینجا علم به شما کمک زیادی می کند، زیرا بین انواع مختلف فیلترها شکاف زیادی وجود دارد. برخی از آن ها صراحتا هیچ کاری برای بهبود آب انجام نمی دهند در حالی که برخی دیگر در از بین بردن برخی از مواد مانند کلر بسیار موثر هستند.

قبل از هر چیز، فقط به فیلترهایی که مجوز آزمایشگاهی مستقل یا گواهی اثربخشی و چیزی که فیلتر می کنند را دارا هستند، اعتماد کنید. برای مثال در اروپا و اتحادیه اروپا، گواهی آزمایشگاهی آب یک تمبر با کیفیت عالی است در حالی که برای ایالات متحده آمریکا، NSF بهترین است.

نکته دوم این که بیشتر فیلترها 6 ماه عمر می کنند، اگر ادعا می کنند که فیلتری بیش از ۶ ماه کارایی دارد، چک کنید که چنین اطلاعاتی در گزارش آزمایشی و کاتالوگ آن نوشته شده باشد.

فیلترهای گرانول کربن و کربن بلاک بهترین فیلترهای ممکن برای حذف کلر و مواد سنگین از آب سخت شهری می باشد. قبل از خرید حتما به مدل فیلتری که می خرید و خواص آن دقت لازم را بفرمایید.

برای نرم کردن آب بهتر است از یک سیستم کامل پیش تصفیه آب ساختمان استفاده کنید. سازوکار استفاده شده در فیلترهای سرشیری ممکن است نتوانند آب را به مقدار مطلوبی نرم کنند. پس برای این که تاثیر آب شهر بر پوست و موی شما منفی نباشد، بهتر است درصدد نرم کردن آب ساختمان خود بکوشید.

نتیجه گیری برای تاثیر آب شهری بر پوست و مو

آب شهری منطقه شما ممکن است دلیل خشکی و تحریک پوست و مو یا اگزما شود. سلامت آب یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شود. جلوگیری از چنین مشکلات و آسیب هایی، راه حل هایی آسان و کم هزینه دارد. در ادامه می توانید با کلیک کردن روی دکمه سبز رنگ، دستگاه های تصفیه آب مختلفی را ببینید. در صورت نیاز به راهنمایی می توانید با کارشناسان توس فیلتر تماس بگیرید.

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه