انتخاب دستگاه تصفیه آب ؛ چگونه بهترین انتخاب را برای خرید تصفیه آب داشته باشیم؟

انتخاب دستگاه تصفیه آب می تواند سخت ترین مرحله برای مصرف کننده باشد. عدم اطلاعات کافی، وجود برندهای مختلف، انتخاب دستگاه تصفیه آب با توجه به شرایط محیطی مصرف کننده، همه و همه در کنار هم باعث می شود تا مصرف کننده کمی در انتخاب دستگاه تصفیه آب دچار مشکل و سردرگمی شود. قبل از خرید یک سیستم تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، ممکن است سوالاتی داشته باشید که جواب آن ها در انتخاب شما حیاتی است و به دنبال جواب آن ها هستید. ما در این مطلب قصد داریم تا حد ممکن، به همه سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم.

در این مطلب، ما به تصمیماتی مانند نیاز به شیرهای داری سوراخ هوا و فاقد سوراخ هوا و الزام خرید هر یک، نحوه اتصال یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به یخچال و فریزر و این که دستگاه در چه سایزی برای خانه یا محلی که نیاز دارید مناسب شماست، کمک می کنیم و امر تصمیم گیری را برای شما راحت تر می کنیم. فراموش نکنید که انتخاب دستگاه تصفیه آب یک از مهمترین کارهایی است که باید به خوبی از پس آن برآیید. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

قبل از خرید و انتخاب دستگاه تصفیه آب ، چه چیز هایی را لازم است بدانم؟

اگر به اینجای مطلب رسیدید به این معنی است که در امر تحقیق درباره خرید و انتخاب دستگاه تصفیه آب، کاملا جدی هستید و از این بابت خوشحالیم. در اینجا هفت مورد وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید و بدانید.

1- آیا نیازی به خرید شیر برداشت تصفیه آب هست؟

شیر برداشت تصفیه آب تایوانی گلددستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس نیازمند یک شیر جدا برای توزیع آب دارد. آیا می دانستید که شما می توانید شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خود را ارتقا دهید. چه از نظر رنگ، هماهنگی و سبک وسایل موجود و به کار رفته در سینک خود، شیر آب خود را می توانید ارتقا دهید و با بقیه وسایل مطابقت دهید.

شیر برداشت تصفیه آب را باید از شیر سینک ظرفشویی خود جدا کنید. زیرا برای شستشویی لوازم و ظروف نیازی به استفاده از آب تصفیه شده نیست و بهتر است که با آب لوله شستشو شود.

تصفیه شدن آب هزینه هایی در بر دارد که یکی از آن ها فرسوده شدن فیلتر به دلیل مصرف بالای آب است. پس بهتر است از آب تصفیه شده فقط برای آشامیدن و پخت و پز استفاده کنید و یک شیر برداشت مجزا برای آن تدارک ببینید.

2- شیر آب دارای سوراخ هوا می خواهید یا شیر فاقد سوراخ هوا؟

شیرهای آب فاقد سوراخ هوا همانطور که مشخص است، در خط تخلیه آب، سوراخ هوا ندارند تا از بازگشت مجدد آب به درون سیستم جلوگیری کند. در هر حال، شیرهای فاقد سوراخ هوا به شکل راحت تری نصب می شوند، سر و صدای کمتری دارند، و با استفاده از یک سوپاپ چک در خط تخلیه آب، می توان سیستم را از بازگشت آب به درون آن، محفوظ و ایمن نگه داشت. به همین دلیل، شیرهای فاقد سوراخ هوا، رایج ترین نوع شیرها هستند.

3- سیستم تصفیه آب چند فیلتره بهتر است؟

دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی ارکانیک

سیستم های اسمز معکوس معمولا ۳، ۴، ۵ و ۶ فیلتره هستند. برای اکثر مناطق معمولا سیستم دارای ۴ و ۵ فیلتر جوابگوست ولی از نظر سلامت، مطمئن شوید که سیستم تصفیه آب انتخابی شما دارای فیلتر آب معدنی کننده باشد، چرا که بهترین و ایمن ترین انتخاب است. در نهایت با توجه به معضلاتی که آب اکثر مناطق ایران دارد، یک دستگاه تصفیه آب 6 مرحله می تواند معقول ترین انتخاب باشد.

یک دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله با کیفیت می تواند تمامی معضلات آب شما را برطرف کند و امنیت و سلامت را به خانه شما هدیه کند.

 

4- برای سختی آب چه راهکاری وجود دارد؟

دستگاه سختی سنج آب تایوانی

متاسفانه در 90 درصد مناطق کشور سختی آب به شکل غیرقابل قبولی بالاست و باید به میزان استاندارد آن برسد تا برای نوشیدن سالم و ایمن باشد. برای آگاهی از میزان سختی آب خود لازم است که از یک دستگاه سختی سنج آب استفاده کنید تا میزان سلامت آب مصرفی خود را بسنجید. در نهایت این که دستگاه تصفیه آب خانگی قادر است سختی آب را تا میزان قابل قبو و استاندارد کاهش دهد.

یکی از ویژگی های استفاده از TDSسنج آب در خانه این است که قابل حمل و کوچک است و هر بار با استفاده از آن متوجه می شوید که سلامت آب مصرفی شما در حالت استاندارد خود قرار دارد یا خیر و در صورت بالا بودن میزان سختی آب می توانید از تکنسین بخواهید جهت سرویس یا عیب یابی دستگاه تصفیه آب شما اقدام کند. 

 

5- آیا یک سیستم تصفیه آب خانگی اسمز معکوس باعث هدر رفتن آب می شود؟

همانطور که ما از آب برای شستن دست ها، لباس ها و وسایلمان استفاده می کنیم، تکنولوژی اسمز معکوس هم در زمان پردازش آب، برای تمیز کردن ممبران RO از آب استفاده می کند. معمولا در طی فرآیند تصفیه آب، سیستم های اسمز معکوس نسبت به آب تصفیه شده ای که تولید می کنند، آب بیشتری را مصرف می کنند، معمولا ۴ برابر آب تولیدی، آب مصرف می کنند.

سیستم هایی وجود دارد که آب را دوباره به چرخه فیلتراسیون بر می گردانند تا آب کمتری هدر رود ولی این سیستم ها توصیه نمی شوند چون بر عمر دستگاه اثر منفی می گذراند. در نهایت وقتی که مخزن آب پر شد، سیستم خاموش می شود و دور ریز آب هم متوقف می شود.

6- هر دستگاه تصفیه آب خانگی RO چه مقدار آب تصفیه می تواند تولید کند؟

هیچ کس واقعا در روز ۵۰ گالن (200 لیتر) آب شیرین را مصرف نمی کند. نرخ ۵۰ گالن در روز، سرعت تولید آب شیرین توسط یک سیستم اسمز معکوس است که در حقیقت در هر ساعت در فشار معمولی ۶۰ (psi) یک گالن تولید می کند. بنابراین یک سیستم دارای نرخ ۵۰ گالن در روز برای یک خانواده کافی است.

در نهایت میزان آبی که دستگاه تصفیه آب در روز تولید می کند معمولا به فیلتر ممبران شما بستگی دارد.

7- آیا سیستم اسمز معکوس را می توان به یخچال متصل کرد؟

یک کیت آداپتور را به فریزر یخچال خود اضافه کنید تا به راحتی بتوانید دستگاه تصفیه آب خود را به یخچال وصل کنید. با این کار دیگر نیازی به خرید و استفاده از یک فیلتر جداگانه برای یخچال نخواهید داشت.

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

یک سیستم تصفیه آب خانگی RO، معمولا در فشار آب بین ۴۰ تا ۱۰۰ (psi) کار می کند، و بین ۱۰ تا ۷۵ گالن (با توجه به نوع سیستم) آب تصفیه شده در روز می توانند تولید کنند.

نکاتی که باید درباره نرخ تولید آب تصفیه شده بدانید

  • سیستم های اسمز معکوس بر اساس میزان آب تولیدی در روز، نرخ بندی می شوند و علائم اختصاری آن GPD یا (Gallons Per Day) می باشد.
  • نرخ بندی دستگاه تصفیه آب مبتنی بر تست هایی که شرایط بهینه آب انجام می شود، می باشد.
  • توجه داشته باشید که آب سرد، نرخ تولید را تا حدود نصف، کاهش می دهد.
  • ممبران دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس پس از گذشت زمان، درگیر آلودگی ها می شود، و این امر منجر به کاهش بیشتر و بیشتر تولید آب تصفیه می شود تا وقتی که اقدام به تعویض ممبران کنید.
  • برخی از آلاینده ها و درجه آن ها می تواند باعث از بین رفتن سریع تر ممبران شود.
  • اختلاف قیمت بین دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس با نرخ پایین (۲۴-۳۶ GPD) و دستگاه های با نرخ بالا (۵۰-۷۵ GPD) در حداقل مقدار ممکن می باشد.

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای استفاده مسکونی و خانگی، ما سیستم های اسمز معکوس با نرخ ۵۰ گالن در روز را پیشنهاد می کنیم. چرا که از نظر قیمت با دستگاه های با نرخ پایین تر چندان تفاوتی ندارد، از طرفی در زمستان که هوا سرد می شود و نرخ تولید آب تصفیه پایین می آید، می تواند تولید بیشتری نسبت به دستگاه های با نرخ تولید آب پایین تر داشته باشد. و همچنین وقتی ممبران رو به زوال می رود نیز از سایر دستگاه های تصفیه آب با نرخ تولید پایین تر، آب شیرین بیشتری تولید می کند.

از کجا می توانم یک دستگاه تصفیه آب، فیلترهای جایگزین، ممبران و هر چه مربوط به آن است را خریداری کنم؟

خوشبختانه توس فیلتر فیلترهای جایگزین، ممبران و دستگاه های تصفیه آب زیادی در برند های مختلف با عملکرد های متفاوت داریم، فیلترهایی با کارایی متفاوت، که این تنوع می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. فقط کافی است به صفحه محصولات بروید و هر آنچه نیاز دارید را سفارش دهید.

چرا از توس فیلتر خریداری کنیم؟

توس فیلتر طیف گسترده ای از محصولات با کیفیت برتر تصفیه آب را از بسیاری از برند های پیشرو در صنعت تصفیه آب ارائه می دهد. ما همچنین مفتخریم که یکی از پربارترین فهرست های موجودی فیلترها و قطعات جایگزین را دارا هستیم و با ارائه آن ها به شما، شما را یاری می کنیم تا سیستم شما در بهترین شکل ممکن قرار داشته باشد.

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه