حذف و جداسازی باکتری کلی فرم از آب

آیا از آب چاه استفاده می کنید و در مورد باکتری های کلی فرم در آن نگران هستید؟ مسلما باید نگران باشید و به تصفیه آب بیاندیشید.

تحقیقات در یک منطقه نشان می دهد که مجموع کلی فرم، از جمله  E.col، در 16.1٪ از چاه های خصوصی آب وجود دارد. آیا شما یکی از آن ها هستید؟

باکتری کلی فرم چیست؟

کلی فرم ارگانیک لوله شکل در آب سطحی، خاک، گیاهان و در روده حیوانات یافت می شود. ۳ نوع کلی فرم وجود دارد:

  • کلی
  • مدفوع
  • coli

اکثر این موجودات بی ضرر هستند، گرچه برخی از انواع E.coli می توانند باعث اسهال و استفراغ شوند. با این حال، حضور باکتری کلی فرم در آب چاه اغلب نشان دهنده آلودگی مدفوعی است. آلودگی مدفوعی منبع اصلی بیماری های پروتوزوئید و ویروسی است، مانند چیزهایی که مسئول فلج اطفال، بیماری های قلبی و هپاتیت هستند. اگر باکتری ها می توانند به آب آشامیدنی شما دسترسی داشته باشند، پس می توانند مشکلات شدید و زننده نیز داشته باشند.

به خاطر ایمنی، بسیار مهم است که شما از هر نوع باکتری کلی فرم در آب چاه خود خلاص شوید، تا بتوانید از مزایای آب آشامیدنی پاک و خالص لذت ببرید.

نحوه شناسایی باکتری کلی فرم در آب

توصیه می شود که آب خود را برای آلودگی میکروبیولوژیکی حداقل یک بار در سال آزمایش کنید. روند ساده است. یک بطری نمونه استریلیزه به شما داده می شود و توضیح می دهند که چگونه از آن استفاده کنید. سپس آب به آزمایشگاه فرستاده می شود. اگر باکتری های کلی فرم ظاهر شوند، آزمایش های بیشتری برای پیدا کردن نوع آن ها انجام می شود. هنگامی که نتایج را دریافت می کنید، باید برای از بین بردن تمام این اشکالات از سیستم آب خود، اقدام کنید.

تصفیه آب و حذف باکتری کلی فرم از آب

تصفیه آب از باکتری ها یک روند در حال پیشرفت در محیط های روستایی است. فعالیت های کشاورزی می تواند اجزای میکروبیولوژیکی را به دلیل مدیریت نادرست کود و آفت کش ها، به آب منتقل کند. آب و هوای بارانی نیز می تواند به افزایش سطح باکتری کمک کند.

شایع ترین روش خلاص شدن از این وضعیت استفاده از کلر است. متاسفانه، این روش گران است، تعمیر و نگهداری سخت است و دارای مجموعه ای از مشکلات است.

چند راه دیگر وجود دارد که شما می توانید به طور منظم از وجود آب آشامیدنی سالم برای خانواده تان اطمینان حاصل کنید.

حذف باکتری کلی فرم با اشعه فرابنفش

فیلتر تصفیه آب یو وی فیلیپس مدل UV-6W

فیلتر تصفیه آب یو وی که به آن فیلتر فرابنفش یا ماورابنفش هم گفته می شود، موثرترین روش تصفیه آب برای ضد عفونی باکتری ها از آب است. اشعه ماورا بنفش (UV) به پاتوژن های مضر موجود در آب مصرفی نفوذ کرده و با حمله به هسته ژنتیکی (DNA) میکروارگانیسم های بیماری زا، آن ها را از بین می برد.

فیلتر آب UV در از بین بردن توانایی تولید مثل آن ها بسیار کارآمد است. ضد عفونی آب با اشعه ماورا بنفش بسیار ساده، موثر و از نظر محیط زیست بی خطر است. ولی این سیستم به تنهایی برای حذف تمامی مواد مضر کارایی ندارد و برای حجم بالای باکتری که به ندرت یافت می شود، کاملا موثر نیست. برای داشتن بهترین آب تصفیه شده پیشنهاد می شود که با یک سیستم اسمز معکوس یا یک پیش تصفیه آب ترکیب شود.

حذف باکتری کلی فرم با جوشاندن آب

جوشاندن آب و تقطیر یک راه مناسب برای بهتر کردن کیفیت آب می باشد ولی برای حذف باکتری کلی فرم کارایی ندارد. علاوه بر این، چه کسی زمان این را دارد که تمامی آب آشامیدنی و مورد نیاز برای پخت و پز را بجوشاند؟ پس نه تنها کارایی ندارد، بلکه شدنی و به صرفه نیز نمی باشد.

حذف باکتری کلی فرم با پیش تصفیه آب ورودی ساختمان

دستگاه پیش تصفیه آب سوفیلتر مدل JM-310

پیش تصفیه آب کل ساختمان یا همان سیستم پیش فیلتراسیون آب ورودی به ساختمان، بهترین روش ممکن برای تصفیه آب کل خانه می باشد. این روش برای کاهش هزینه ها و جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل خانه بسیار موثر است ولی به تنهایی قادر به حذف کلی فرم از آب نیست. می توانید این سیستم را با یک سیستم یو وی ترکیب کنید.

برای شناخت بیشتر نسبت به دستگاه پیش تصفیه آب ساختمان می توانید راهنمای کامل آن را مطالعه کنید.

حذف باکتری کلی فرم با سیستم تصفیه آب RO

سیستم تصفیه آب RO بهترین سیستم برای بهبود کیفیت آب می باشد. این روش، بهترین و سالم ترین آب را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. ولی سیستم هایی مانند پیش تصفیه آب ساختمان، یا تصفیه آب خانگی RO برای حذف باکتری های خطرناکی که در آب های زیرزمینی یافت می شود ساخته نشده اند و برای آب شهری بیشترین کاربرد را دارند.

در حقیقت این سیستم ها 99.99 درصد آلاینده های آب را حذف می کنند و آلاینده های آب های زیرزمینی به جز باکتری ها را نیز می توانند به راحتی فیلتر کنند. به همین دلیل راه مناسبی برای حذف باکتری کلی فرم نمی باشد. ولی بهترین روش برای ترکیب با فیلتر یو وی می باشند. با ترکیب این دو سیستم تصفیه آب، دیگر هیچ مشکلی در آب مصرفی خود نخواهید داشت. پیش نهاد توس فیلتر ترکیب یک لامپ یو وی با یک سیستم 6 مرحله RO می باشد. بدین صورت می توانید از شر باکتری کلی فرم خلاص شوید.

مدیر اصلی توس فیلتر
ارسال دیدگاه